Vårt gymhäng

Kenzai gym (1)

Hörni, vilken lycka det är för mig att faktiskt kunna träna på gym så här under mammaledigheten! Eftersom gymmet där vi bor inte har barnpassning har jag hela tiden tänkt att det kommer vara svårt att träna på gym, förutom de dagar då mannen är hemma såklart. Men igår var jag på vårt gym igen och Smilla låg tyst i sin vagninsats hela tiden medan jag tränade. Är ju inte säkert att det kommer fungera så bra varje gång, men om jag tajmar in de stunder som hon sover som bäst känns det som att det kommer fungera.

Lyckan över att få träna i gym och ha tillgång till allt som finns där är enorm!

Kenzai gym (2)

Igår var jag som sagt där igen. Det blev ett pass för framför allt ben, rumpa och rygg. Kan säga att den träningsvärk som jag har i rumpan idag verkligen vittnar om att det tog där det skulle!

Gårdagens träning:

Samtliga övningar i set om tre

  • Triset: knäböj + djupa knäböj + overhead squats
  • Superset: utfall med rotation överkropp med medicinboll + stående rodd med skivstång
  • Superset: latsdrag + knäböj med bollyft ovan huvud
  • Superset: höftlyft med ena benet på pilatesboll + rygglyft på pilatesboll
  • Superset: benlyft i Glute-maskinen + leg press i maskin
  • Superset: rodd i kinesis + bröstpress i kinesis
1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.