Har ni sett Pressbyråns mellanmålskampanj där de marknadsför sina butiker med namn som Bananbyrån och Ostsmörgåsbyrån? Jag tycker att det är en bra kampanj då det är extremt viktigt att fylla på med mellanmål. I dagens stressade samhälle är det alltför många som glömmer bort att äta mellanmål, inte hinner, orkar, eller vad det nu kan bero på.
Då är det bra att Pressbyrån påminner oss om att det är viktigt att fylla på med små måltider med jämna mellanrum.
Jag tycker också att de marknadsför kampanjen på ett roligt och smart sätt. Det går liksom inte att missa att de har något att säga.
Det jag däremot saknar i kampanjen är att uppmärksammandet av de nyttiga och hälsosamma mellanmålen. Det finns bättre mellanmål att äta en en ostsmörgås eller en varmkorv, men det kommer inte fram. Om denna kampanj leder till att svenskarna går och köper fler varmkorvar då tycker jag verkligen att de har misslyckats från Pressbyråns sida…
Vad tycker du om kampanjen?
Karinaxelsson.se
Jag gillar inte alls kampanjen! Att ha skyltar som säger ”Glass är mellanmål” och ”Kanelbulle är mellanmål” känns verkligen inte ok någonstans. Visst kan glass vara ett mellanmål, men det är ju onekligen ett totalt värdelöst alternativ som inte medför något bra överhuvudtaget. Att försöka få människor att leva sundare och inte hoppa över mellanmålen är en fin tanke, men jag tycker tyvärr att Pressbyrån misslyckas. Vuxna kan självklart förstå att en Magnum inte är ett bra mellanmål, men vilka signaler sänds ut till barnen? Gör om, gör rätt säger jag bara.
Det har jag missat att de har kanelbullsbyrån och glassbyrån också. Det var inte alls bra Pressbyrån…
Hej Karin!Vi tycker det är superkul att du har uppmärksammat vår mellanmålskampanj och att du gillade vårt namnbyte till Bananbyrån.Samtidigt som vi skyltade om hade vi en tävling i jakt på att hitta våra kunders favoritmellanmål! Det blev riktig lyckat och nu lanserar vi därför en av favoriterna: Pucko och kanelbulle, som börjas säljas till kampanjpris i våra butiker med start idag den 24 maj.Vi fick också många förslag på lite nyttigare mellanmål och det har vi tagit till oss av. I butik finns nu en sallad i mellanmålsformat, en så kallad ”mellanmålssallad” som vi skulle tycka det vore roligt om du ville testa.Skicka ditt mobilnummer till oss innan den 30 maj 2010 på info@mellanmalsbyran.se så skickar vi en mobilkupong till dig som du kan lösa in i butik (vi kommer inte spara eller sprida vidare ditt mobilnummer) . Om du vill får du gärna bjuda din mellanmålsvän på en sallad också. Bifoga då mobilnummer även till honom/henne.Smakligt Mellanmål önskar Pressbyrån!Ps: Gillar du den? På http://www.facebook.com/pressbyran fortsätter vi dialogen om Mellanmål. Titta gärna förbi.