I måndags lade jag ut ett inlägg på LinkedIn om hur man kan skapa sig en bra jobbvecka. Jag gav då tips på hur man kan ha kul på jobbet och kicka igång jobbveckan på bästa sätt.
Jag fick många bra förslag på hur man kan göra det och de vill jag dela med mig av här. Kanske att det kan hjälpa någon av er att skapa en härligare jobbvecka?!
Kul på jobbet – såhär skapar du dig en bra jobbvecka!
Först får du mina tips:
🚶♀️Se till att få frisk luft och rörelse på lunchrasten.
☕️Ta en micropaus när du behöver.
👯Boosta dig genom att snacka med kollegor du gillar att prata med.
💪Om du har en surdeg att göra på jobbet. Gör den först och gör de andra arbetsuppgifterna efter det.
Och här de tipsen jag fick i inlägget:
☀️Njut av soliga kollegor.
🍳Är gemensam frukost på jobbet.
🎶Lyssna på uppiggande musik.
💃Ta några danssteg på vägen till jobbet.
🕯️Tänd ljus och gör det mysigt på kontoret.
🧘♀️Kör en stund yoga mitt på dagen.
🚶Morgonpromenad
🍽️Boka in en trevlig lunch
🏋️♂️Boka in en PT-timme
🏝️Boka in roliga saker längre fram att kunna se fram emot.
🙌 Ta vara på och njuta av varje liten positiv känsla jag lyckas skapa.
Visst finns det många bra tips i listan?! Hoppas att du har nytta av något eller några av dem. Jag tror själv starkt på att vi kan påverka hur vi har det på jobbet väldigt mycket. Självklart kan vi inte påverka allt, men ens egna inställning och hur man tar sig an jobbuppgifterna kan man påverka. Samt det man fyller jobbdagen med i övrigt.
Här hittar du mitt inlägg på LinkedIn om du vill läsa det.