Lojalitet – en sådan värdefull sak för ett bolag

Lojalitet, att vara lojal mot en vän eller det företag man jobbar på. Visst är det en fin sak?!

Igår lade jag upp ett inlägg på LinkedIn som handlade om att vara lojal mot det bolag man jobbar på och hur värdefullt det är. Jag skrev ungefär så här:

Glöm inte bort att värdesätta lojalitet!

För ett tag sedan kom en av våra medarbetare på bolaget jag jobbar med förslaget att premiera milstolpar.

Jag och de andra i ledningsgruppen tyckte förslaget var bra och slog våra kloka huvuden ihop. Vi tog input från övriga chefer och landade till slut i dessa tre milstolpar:

  • Leverans av X i omsättning (Här tog vi i rejält!)
  • Försäljning av X i summa (Här tog vi också i rejält!)
  • Minst 1500 dagar som anställd 

Att premiera bra leverans i försäljning och utfört arbete är viktigt och det tror jag att många redan gör bra idag. Men att premiera lojalitet för bolaget är kanske ännu viktigare! Det tycker jag inte bara för att jag själv med mina 1600+ dagar på Pineberry har uppnått milstolpen, utan för att det verkligen är så viktigt för bolaget.

Tänk vad många grymma medarbetare det finns där ute som är lojala och stannar år efter år. Det om något är ju värdefullt!

Att vara lojal är verkligen fint och något att vara stolt över! Jag hoppas innerligt att om du är lojal, att du får uppskattning för det där du är!

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.